LG WD-14370FD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG WD-14370FD op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Mario747 06-10-2010

---------- update review, 06-10-2010 ----------
Ik heb de voorloper van dit apparaat, de WD-14370FD. Werkelijk NIKS dan ellende ermee. Vanaf dag één al problemen. Eerst het weegsysteem dat altijd 8kg aangaf, terwijl er niks of weinig inzat. Nieuwe printplaten erin, maar bleken de verkeerde te zijn. Functies klopten nu niet meer en stomen lukte ook ineens niet meer. Weer nieuwe printplaten erin, maar daar ging na ruim 1 jaar iets aan stuk. Wasmachine morsdood. Nieuwe printplaten erin (alweer), maar ook die gingen 6 maanden later kapot. Weer reparateur voor de deur. Die plaatste ook nieuwe printplaten erin, maar die zeiden al gelijk "poef"...
Er ligt nu een verzoek bij LG om een nieuwe wasmachine, maar omdat deze al 3 jaar oud is, doen ze moeilijk. Ik moet bijbetalen voor een wasmachine die bijna de HELFT goedkoper is dan de aanschafprijs van de oude machine! En dat noemen ze dan "coulance"... Dat doe ik dus niet! Dan liever nog een MIELE!!! Voor mij NOOIT MEER LG!!!
Bedenk ook: LG is geen expert op wasmachinegebied. Ze maken prima videorecorders en andere audio- en tv-apparaten, maar ik heb geen vertrouwen (meer) in hun wasmachines. Ik ga vanaf nu alleen nog voor Miele wasmachines!

---------- 1e review, 25-09-2007 ----------
Ik heb de tip uitgevoerd die naam123 gaf (eerste was met één kledingstuk), maar dit heeft niet geholpen!!! Ook mijn wasmachine gaf steevast 8 kg aan voor ELKE was...

LG gebeld, nieuwe printplaat erin en nu geeft hij het wel goed aan... Alleen zie ik nu andere problemen verschijnen: de Crease Care-functie zegt nu Gives extra rinse (dat heeft niets met Crease Care te maken!) en het lijkt ook alsof de stoomfunctie het nu niet meer doet, want hij brabbelt iets over voorkeur... Voorheen zei ie duidelijk stoomfunctie! Klopt dus iets niet. Zal dus WEER met LG moeten bellen... Zucht... LG heeft wel een gewoon telefoonnummer (gratis met Voipbuster!) en ze zijn de volgende dag al bij je.

Wasresultaat: flauwe kul dat de was er zo mooi wit uit komt. Ja, op koken misschien, dank-je-de-koekoek, logisch! Maar hij wast echt niet beter dan een Miele ofzo. Kijk ook maar in de testresultaten van de Consumentenbond (Consumentgids 2007/03)!!!
Was komt er wel bijna droog uit, door de 1400 toeren en de grotere trommel (grotere draaisnelheid aan de rand van de trommel dan een kleinere trommel!)

Hij heeft veel extra mogelijkheden, die ik eigenlijk nooit gebruik. Alleen de stoomfunctie, intensive en crease care functies gebruik ik regelmatig...

Gebruiksgemak goed (display is voor meerdere talen instelbaar, maar op de wasmachine zelf is alles in het Engels). Minpunt: soms geeft ie een bericht op het display, vlak na het instellen van de machine, maar vaak is er niet genoeg tijd om het te lezen! Hij springt gewoon weg en is niet heroproepbaar.

Prachtige vormgeving en kleur (maar dat is subjectief). Verder FLUISTERSTIL doordat de aandrijving (motor) direct op de trommel is geplaatst.

Duurzaamheid kan ik niet weten, ik heb 'm pas ruim 2 maanden in bezit... Maar, ik vermoed dat hij zeker niet duurzamer is dan een Miele...

Persoonlijk denk ik dat je voor dit geld ook een goede Miele kan kopen, tenzij je echt gaat voor de stoomfunctie (die volgens de Consumentenbond IETSJE schoner wast en zuiniger is dan de gewone was) en het fluisterstille van deze machine.

Menno Kamerman 19-10-2008
Geschreven voor: LG WD-14370FD

Ik heb de was machine nu 2 maanden staan en ben erg tevreden. hij doet wat ie moet doen... geen idee of de functie werkt dat hij ook een was van minder dan 8kg kan draaien. Ik gooi m altijd helemaal vol en maak er geen hobby van om voor de wasmachine te gaan zitten om te kijken wat hij aan geeft. als hij niet vol zit kun je ook gewoon het korte programma draaien. Ik heb hem mede gekocht zodat ik mijn pakken en overhemden kan stomen en dat werkt goed. verder mooi design met dat LCD scherm en dat is voor een alleenstaande gadget freak ook wel belangrijk.

wendy77 17-10-2008
Geschreven voor: LG WD-14370FD

Niet aan beginnen! Hij was opzich goed maar heb m nog geen dag in me bezit en er moet nu al een nieuwe prinplaat in, want geeft bij iedere was 8 kg aan. Ik zou eergisteren gebeld door de monteur voor een afspraak, ook nu nog niks gehoord. In de winkel willen ze hem ook niet omruilen voor een miele, want wat moeten hun met een stukke wasmachine!?!? Deze machines zijn evengoed aan de prijzige kant, dus zou zeggen ga dan voor een miele, dan weet je zeker dat je goed zit.

jolleke 19-06-2007
Geschreven voor: LG WD-14370FD

ik heb deze machine wat weken in huis

ik ben er zeer tevreden mee was komt er mooi schoon uit

dat stoom gebeuren reuze handig

makkelijk te bedienen ik heb de luxe er n remote bij heb

schoon bijna droog eruit

ziet er ook nog s mooi uit energie besparend want gebruikt minder water en stroom

lg de best voor mij

Karine23 06-04-2007
Geschreven voor: LG WD-14370FD

Sinds kort ben ik in het bezit van deze machine. Mijn vorige ervaringen met Miele hebben me er toe gebracht een ander merk te kiezen. De vele reparaties aan Miele wasautomaat hebben geen oplossing geboden.

De keuze viel op de LG wegens het lage waterverbruik en de mooie vormgeving. Het geluidsnivo is echt bijzonder laag en de was komt er zeer schoon uit! Echt een aanrader Ps 5 jaar volledige garantie!

Naam 123 01-03-2007

Beoordeling:
Twee weken geleden ontvingen we de eerste, het weegmechanisme was kapot, elke was 8 kilo, niet echt voordelig. Gisteren ontvingen we een nieuwe, weer hetzelfde euvel. We waren door onze vorige LG wasmachine tevreden over het gebruiksgemak en de bediening maar ook daar hebben we vaak een monteur bij gehad (wasribben, het hele binnenwerk en na 3 jaar de fatale error in de hoofdprintplaat). Er wordt aangegeven dat er waarschijnlijk een productiefout in zit, die door het vervangen van de printplaat verholpen kan zijn, gegarandeerd wordt het echter niet. Wij hebben er geen vertrouwen meer in, ook deze gaat terug, we hebben vanmiddag een Miele gekocht.

Pluspunten:
De refresh optie. In 19 minuten kun je kleding (max. 3 kledingstukken tegelijk) opfrissen, of een erg verkreukte broek of enkele shirts iets minder verkreukt maken.

Het bedieningsgemak, mooi en duidelijk display, programma's waar je ook echt iets aan hebt (donsdekens, refresh, snel 30). Het is echt een nieuw apparaat, voor ons nog iets te nieuw, wij voelden ons een particulier pro deo testcentrum voor LG.

Minpunten:
De lakonieke houding van LG. We zetten er morgen een nieuwe printplaat in....
Nee, ik hoef niet binnen twee dagen een gerepareerd ding. Daarbij heb ik nu in twee weken meer monteurs en chauffeurs over de vloer gehad dan in de afgelopen jaren bij elkaar. Een hele week vakantie voor de kids naar de knoppen, de bijkeuken weer in- en uitpakken, de machines waterpas zetten, steeds weer bellen met LG, de monteur, de winkel, en uiteindelijk naar de winkel voor een Miele die aankomende week geleverd wordt.
Tip, koop je hem toch, of heb je hem al, doe eerst 1 kledingstuk in de machine en start een programma. De machine gaat controleren en geeft het gewicht van je was aan. Bij ons was dit bij beide machines 8 kilo. Geeft ie bij jou 1 of 2 kilo aan... proficiat!